پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228818
فرار از بيکاري با بهره گيري از توليدات بومي/ کشک زرد منبع درآمد افراد جوياي کار
تاریخ انتشار : 1396/09/07 09:15:51
نمایش : 1494
يک بانوي سيستاني با روي آرودن به صنايع تبديلي و کشاورزي به نداي رهبر انقلاب لبيک گفته و با توليد سالانه 200 کيلو آچار محلي و 100 کيلو کشک زرد در تامين معيشت خانواده به همسر خويش کمک کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از عصرهامون، اشتغال‌زايي در حوزه بانوان کار پيچيده‌اي نيست اما تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است  در حالي که اشتغال‌زايي بانوان در زمينه‌هايي که بتواند توانمندي آنها را محک بزند زمينه‌ساز خودکفايي اقتصادي کشور است.


کارآفريناني که نشان دادند براي انجام يک کار بزرگ نياز به فراهم بودن همه شرايط نيست بلکه با دستان خالي نيز مي‌توان کارآفرين شد به شرط آنکه همت و اراده‌اي قوي پشتوانه اين فعاليت باشد.


در همين راستا يک بانوي سيستاني با روي آوردن به صنايع تبديلي و کشاورزي به نداي رهبر انقلاب لبيک گفته و با توليد سالانه 200 کيلو آچار محلي و 100 کيلو کشک زرد در تامين معيشت خانواده به همسر خويش کمک کند و زمينه اشتغالزايي را براي بانوان ديگر هم فراهم کند.


سکينه سرابندي در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون عمده مشکل خود را در فروش محصولات عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر فعاليت در عرصه صنايع تبديلي به پرورش 200 مرغ بومي هم در فضاي 60 متري حياط خانه خود پرداخته ام.
وي ادامه داد: بالغ بر 10 سال است که در عرصه توليد کشک زرد و آچار محلي سيستان فعاليت دارم اما پس از اينکه بيانات و تاکيدات رهبر انقلاب را در خصوص عمل به اقتصادمقاومتي شنيدم انگيزه کار در من چندين برابر شد.
سرابندي در توصيه اي به افراد جوياي کار به ويژه جوانان گفت:صرفا به دنبال کارهاي دولتي و استخدام و آزمون نباشيد بلکه مي توانيد با روي آوردن به طرح هاي گوناگون و زودبازده اقتصاد مقاومتي براي خود درآمدزايي ايجاد کنيد.

اندر خواص بي شمار کشک زرد:
تقويت حافظه، بهترين نوع فرآورده‌ي لبني براي افرادي که ورم معده يا زخم اثني‌عشر دارند، افزايش حرکات دودي روده و درمان يبوست و ممانعت از نفخ روده‌اي، جلوگيري از بيماري پوکي استخوان، درمان اسهال و ضدعفوني کننده‌ي محيط روده، درمان بيماري عدم تحمل لاکتوز در کساني که نمي‌توانند شير بخورند، درمان فشار خون، سرشار از ويتامين‌هاي گروه ب مانند نياسين، پيردوکسين و اسيد فوليک، تأثير مثبت روي زيبايي و پوست، غذاي آماده و هميشه در دسترس، جيره‌ي غذايي براي عمليات ميداني، به عنوان يک افزودني و لعاب دهنده به انواع غذاها مي‌توان از آن استفاده کرد، بهترين غذاي کمکي و قابل هضم براي کودکان است و همچنين اين کشک، نوعي واکسن ضد سرماخوردگي نيز به شمار مي رود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html